כולנו יודעים שחברות גדולות, גופי ציבור ועסקים מפורסמים עושים שימוש שוטף ביחסי ציבור כדי לקבל חשיפה ולחזק את המותג שלהם. יחסי ציבור טובים אינם זולים ולכן עסקים קטנים פחות שכרו את השירותים הללו. בשנים האחרונות חל תפנית בנושא זה בזכות המדיה הדיגיטלית בכלל והאפשרות של קניית כתבות יח"צ במקומונים ברשת האינטרנט בפרט.
עסקים קטנים רבים גילו את עולם יחסי הציבור שנפתח בפניהם בשנים האחרונות באמצעות המדיה הדיגיטלית. יחסי ציבור הם כבר לא נחלת החברות הגדולות או מוסדות וארגונים גדולים והיום כל עסק קטן יכול להשיג יחסי ציבור בעלויות נוחות ובקלות.
איך עושים יחסי ציבור לעסק קטן?
האפשרויות של יחסי ציבור לעסקים קטנים נפתחה בזכות התפתחות הענף של מקומונים ברשת האינטרנט. יש היום מאות מקומונים שונים, כל אחד מעט שונה מהאחר אבל כולם בעלי מכנה משוטף – התמקדות באזור או עיר כלשהי והעלאת חדשות, כתבות ותוכן שרלוונטי עבור התושבים או המתעניינים באותו המקום.
אלו לדוגמא כמה מקומונים מהסוג הזה:
- חדשות באר שבע
- חדשות נס ציונה
- חדשות רעננה
- חדשות טבריה
- חדשות כפר סבא
- חדשות פתח תקווה
- חדשות חולון
- חדשות יבנה
- חדשות ירושלים
- חדשות הקריות
- חדשות נהריה
- חדשות רמלה לוד
- חדשות ראשון לציון
- חדשות רמת גן
- חדשות רחובות
- חדשות נתניה
- חדשות גבעתיים
- חדשות אשדוד
- חדשות אור יהודה
- חדשות תל אביב
- חדשות כרמיאל
- חדשות ראש העין
- חדשות חדרה
- חדשות הרצליה
- חדשות בת ים
- חדשות עפולה
- חדשות חיפה
- חדשות עכו
- חדשות קריית אונו
- תל אביב היום
היום אפשר לפנות למקומונים כאלו כדי להעביר להם אייטמים (ידיעות) שקשורות לעסק שלכם או פשוט לקנות כתבות יח"צ במקומונים הללו.
יש כמה סוגים של יחסי ציבור שתוכלו לקנות במקומונים הללו:
- כתבת תוכן – כתבה כזאת תסקור את הפעילות שלכם, הרקע של העסק, כדאיות של קבלת שירות או קניית מוצר ממכם וכן הלאה. זאת כתבת תדמית שערוכה בפורמט עיתונאי.
- ראיון אישי – דרך אחרת היא באמצעות עריכת ראיון אישי עם בעל העסק או מנהל בכיר בו שיספר על עצמו וגם על העסק והפעילות העסקית כמובן, בפורמט של ראיון עם שאלות ותשובות.
- סקירת שירות או מוצר – אפשרות נוספת היא התמקדות בסוג השירות שאתם מציעים או המוצרים שאתם מוכרים וסקירה מקצועית שלהם (לחיוב כמובן…) עם המלצות בסיום.
כל האפשרויות הללו טובות ומועילות ומה שחשוב הוא שתוכלו לקשר מהם ישירות לאתר האינטרנט שלכם.
מה היתרונות של כתבת יח"צ במקומונים באינטרנט?
פרסום כתבת יח"צ במקומונים באינטרנט הם עם יתרונות רבים עבור כל בעל עסק:
- חשיפה – הגולשים של אותו מקומון ייחשפו לכתבה עליכם ויוכלו להכיר את העסק שלכם טוב יותר.
- מיתוג – אתם מרוויחים מיתוג חזק וחיובי לעסק או לשירות שאתם מציעים בעקבות הכתבה. תוכלו לשלב את הכתבה\ראיון גם באתר שלכם או בדף העסקי של העסק ויש לכך משמעות רבה. יחסי ציבור נועדו בדיוק לשם כך – חיזוק מוניטין והעלאת ערך המותג.
- תנועה – קישור שתצרפו לכתבה יוביל חלק מאותם גולשים לאתר שלכם ואולי תרוויחו לקוחות חדשים בזכות המהלך הזה.
- קידום – הקישור שלכם מאותה כתבה במקומונים תעזור לכם גם לקידום אורגני. כידוע, כל קישור רלוונטי מתוכן מקורי יש לו ערך לקידום אתר בגוגל וכך גם במקרה הזה.
יש יתרונות נוספים לפרסום כתבת יח"צ במקומונים אבל אלו ללא ספק יתרונות בולטים ומועילים לכל עסק.
כמה עולים יחסי ציבור במקומונים?
פרסום כתבת יח"צ במקומון נעה בטווח המחירים של 150 עד 500 ₪ בדרך כלל, תלוי בהיקף הכתבה, סוג הכתבה וגם איכות וכמות הגולשים של אותו המקומון. ההמלצה היא להזמין כתבות יח"צ ב 10 מקומונים לפחות כדי להשיג אפקט משמעותי של יחסי ציבור ברשת.