שיווק דיגיטלי לעסקים הוא הפתרון היעיל ביותר עבור מרבית העסקים הפועלים בישראל. באמצעות שיווק דיגיטלי ניתן לקבל כלים טכנולוגיים מתקדמים, שמעניקים לכם את האפשרות לפרסם לקהל רלוונטי במיוחד, בעלויות פרסום נמוכות ויחס המרה גבוה ביחס לכל ערוץ שיווק חליפי.
השנים האחרונות הובילו למהפכה לש ממש בכל הקשור להשקעה של עסקים בפרסום העסק שלהם. למרות שפרסום דיגיטלי קיים עוד מסוף המילניום הקודם, הרי שהשנים האחרונות ובעיקר התקופה של הקורונה, בה כולם היו נעולים בבתים ושקועים במכשירי הסלולר שלהם, הפכה את האופציה של שיווק דיגיטלי כמועדפת על פני מרבית החלופות הקיימות.
מה הם ערוצי השיווק הדיגיטלי המובילים?
כיום יש שלושה ערוצים מובילים לשיווק דיגיטלי:
- שיווק בפייסבוק – הרשת החברתית הגדולה שכמעט כל ישראלי נמצא בה (מעל 5 מיליון חברים בארץ). מרבית הקהל שעושה בה שימוש הוא בגילאי 35 ומעלה והיא מתאימה בעיקר למודעות טקסטואליות ותמונות, למרות שלאחרונה יש התגברות של פרסום בווידאו ואפשרות פרסום בסטורי כמובן.
- שיווק באינסטגרם – הרשת החברתית הצעיר היותר מבית פייסבוק שפונה בעיקר לקהל בגילאי 25-45, אך יש בה גם צעירים ומבוגרים יותר כמובן (מעל מיליון וחצי ישראלים חברים ברשת). מתאימה מאוד לפרסום תמונות או סרטונים, בפוסטים או סטורי, של מוצרים ויזואליים או שירות שמתאים לוויז'ואל ופחות לטקסט בלבד.
- שיווק בטיקטוק – הרשת הצעירה מכולם, עם קרוב למיליון חברים ישראלים, פונה לכל הגילאים אך בעיקר לצעירים בגילאי נוער עד 30. מתמקדת בווידאו אך ניתן לפרסם בה באמצעות סרטוני וידאו וגם מודעות שמופיעות על גבי פוסטים של גולשים שונים.
למה כדאי להשקיע בשיווק דיגיטלי?
שיווק דיגיטלי לעסקים בעל יתרונות רבים והוא נותן כלים שיווקיים שאין לאף מדיה אחרת.
- מיקוד הקהל – מעבר לאפשרות בחירה ברשת חברתית שמתאימה לקהל שלכם, אפשר לסנן את הקהל על פי פרמטרים שונים, כדי לפרסם בצורה ממוקדת למי שעם הסיכוי הגבוה ביותר להפוך ללקוחות של השירות או המוצר שלכם. אין את זה לאף מדיה פרסומית אחרת.
- שליטה בתקציב – עלות הפרסום לקהל ממוקד היא מראש נמוכה יותר ביחס לפרסום כללי שיורה לכל הכיוונים, אבל יתרון נוסף של שיווק דיגיטלי לעסקים הוא האפשרות להגדיל או לעצור את הפרסום בכל רגע שתרצו. הגעתם למספיק לקוחות? הפרסום לא אפקטיבי? הפרסום מוצלח ורוצים חיזוק שלו? אין בעיה. אפשר לשנות את התקציב בזמן אמת.
- מערכות ניהול מתקדמת – אחד הכלים החשובים שיש לשיווק דיגיטלי ואין בשום מדיה אחרת הוא האפשרות לקבל נתונים בזמן אמת על מצב הקמפיין שלכם. תוכלו לדעת מי נחשף לפרסום, מי מגיב אליו, כמה המרות הוא מבצע עבורכם (קניה או פניה וכדומה) והאם הוא אפקטיבי. כל המידע הזה יכול לשמש אתכם לשפר את הקמפיין בכל פרסום כדי להגיע ליחס הטוב ביותר של עלות מול תועלת.
היתרונות של שיווק דיגיטלי לעסקים הוא בזכות מאגרי המידע של הרשתות החברתיות וטכנולוגיה מתקדמת ביותר. השילוב הזה נותן עוצמה רבה לכל מנהל שיווק כדי להביא את העסק להצלחה.
המאמר נכתב בשיתוף עם חברת Viral Marketing אשר מעניקה פתרונות שיווק ברשתות חברתיות לעסקים, חברות וארגונים בפריסה ארצית מהצפון ועד הדרום.