כשבוחרים שלט לעסק חשוב לדעת את גודל ההחלטה, שכן שילוט זה הדבר הראשון שהלקוח רואה ולעתים הגורם שיביא אותו לעסק שלכם. רושם ראשוני הוא הדבר הכי חשוב בכל מה שקשור לעסקים כיום, במיוחד בעידן המודרני שאנשים צורכים מידע בצורה מהירה ומשתעממים בקלות, הרבה יותר קל לאנשים לבחור על פי מראה חיצוני בלבד. בדיוק בגלל הסיבה הזאת חשוב להשקיע בשילוט שייצג אתכם בצורה טובה ויתרום לעסק שלכם.
בחירת המלל בשילוט
אם כבר הגעתם לשלב של בחירת השלט לעסק שלכם, אין ספק שאתם כבר סגורים על שם העסק. לעתים כשמתכננים שלט לעסק בוחרים גם לשלב מלל שיאפיין את העסק וייתן רקע למי שרואה את זה. כמובן שאם אתם כבר שם מוכר ולא בתחילת בדרך, השם שלכם כבר מייצג את עצמו ועובד יפה מאוד גם בלי ליווי של סלוגן או מילות אפיון נוספות. אך אם בכל זאת רק התחלתם את דרככם בעולם העסקים, כדאי שתתנו קצת רקע ללקוח הפוטנציאלי שפוגש במהלך היום את השלט שלכם, כך שתגדל הסבירות שהוא ימשך להיכנס פנימה במידה וזה רלוונטי אליו.
אז מה חשוב לזכור כשבוחרים מלל לשלט?
- מלל קצר, אינפורמטיבי וממוקד.
- אם זה סלוגן, אז שילך יד ביד עם הגישה של העסק שלכם.
- לשים לב לשגיאות כתיב, לתקן אחר כך זה בעיה רצינית.
- להיכנס לנעליים של הלקוח ולוודא שהמלל באמת ימשוך את תשומת לבו.
עיצוב השלט
אם אין לכם רקע מקצועי בכל מה שקשור לפוטושופ ותוכנות עיצוב, כנראה עדיף שתפנו לאיש מקצוע הלא הוא מעצב גרפי, שמנוסה בכל הנושא של שילוט לעסקים ויעזור לכם לתכנן את הנראות של השלט שלכם. תופתעו מחשיבות הנושא הזה, כל עולם העיצוב מושתת על מסרים סמויים שהמוח שלנו מקבל מצבעים, צורות ואפילו מרקמים ולכן מאוד חשוב שתיוועצו באיש מקצוע שיודע לכוון למטרות שאתם רוצים להשיג. הדוגמאות הכי קלאסיות הן בצבעים, שחור משדר אלגנטיות, כחול משדר אמינות, לבן משדר טהרה ואדום משדר תשוקה. זו רק דוגמא אחת בנושא וכדי להבין מה באמת מתאים לעסק שלכם, תצטרכו לעשות שיחת מיתוג עם המעצב הגרפי כדי שיבין מה בדיוק העסק שלכם משדר, מי הקהל שלו ומה המאפיינים החשובים בעקרונות שלו.
אז מה חשוב לזכור כשבוחרים עיצוב לשלט?
- פלטת צבעים שמתאימה לעסק ולמאפיינים שלו.
- צורתיות כללית של העיצוב, האם עגולה ויותר זורמת או מרובעת ויותר שמרנית.
- פונט שישדר את נושא העסק שלכם – בחירת פונט זה הנושא כמעט הכי חשוב מהסיבה שלכל פונט יש את הקטגוריה שלו, בין אם זה פונט למסעדות, למספרות למעצבים ועוד.
- שילוב של הלוגו שלכם בשלט ואיפה למקם אותו.
בחירת בית העסק
אז לאחר שיש לכם את הקובץ מוכן, זה הזמן לבחור את בית העסק שיכין ויבנה את השלט שלכם. כדאי שתעשו קצת בדיקה מראש ותוודאו שאתם פונים לאיש מקצוע מנוסה שנותן לכם את כל מה שאתם צריכים ממנו ועונה על כל הדרישות שלכם. חשוב להבין שלא כל בתי העסקים עובדים באותה צורה ולא כולם עובדים עם כל סוגי החומרים או עם החומרים הכי איכותיים. בדיוק בגלל הסיבה הזאת כדאי שתקבלו המלצות ממקור ראשון, במיוחד לאור העובדה ששלט לעסק עושים פעם בהמון שנים והעלות היא לא בדיוק הכי נמוכה. בנוסף כדאי שתתייעצו איזה סוג חומר אתם רוצים להשתמש לשילוט תלת מימד שלכם, בין אם זה חומרים יותר מטאליים או יותר טבעיים כמו עץ, ותוודאו שהחומר איכותי ועמיד מספיק במיוחד אם השלט ממוקם בחוץ.
אז מה חשוב לזכור כשבוחרים בית עסק לשלט?
- בחירה של בית עסק מנוסה בתחום בעל המלצות אמינות ממקור ראשון.
- בחירת החומר ממנו השלט יהיה בנוי ווידוא שהחומר מתכתב עם העסק שלכם.
- וידוא שבית העסק משתמש בחומר בו אתם מעוניינים, ווידוא שהוא משתמש בחומר איכותי מאותו הסוג.
- בחירת חומר מתאים ועמיד בהתאם למיקום השלט, פנים או חוץ.
טיפ אחרון – אל תנסו לחסוך יותר מידי בעלויות של השילוט לעסק שלכם מהסיבה שהשלט הזה יישאר איתכם שנים והערך שלו לעסק שלכם הוא מאוד גבוה. לכן תהיו בטוחים שבחרתם באנשי מקצוע טובים, בחומרים איכותיים ובעיצוב מתאים שיהיה תואם לכרטיסי ביקור ולמוצרי הקד"מ השונים שבחרתם כדי שהשלט הזה ישרת אתכם ואת העסק שלכם כמו שצריך לשנים רבות.